حملات ر پ گ در نزدیکی پایگاه بسیج در دیزج مرگور ارومیه.

در دیزج مرگور ارومیه، در نزدیکی پایگاه مقاومت بسیج دو  از سوی افراد مسلح ناشناسی شلیک انجام گرفت.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، امروز برخی از منابع مدعی شدند که در حمله ی افراد مسلح وابسته به «عقاب های زاگرس» در دیزج مرگور ارومیه در هجوم به پایگاه مقاومت بسیج این روستا، خسارات جدی به بسیج وارد شد. 
 خبرنگار ماف نیوز در ارومیه گفت: از سوی افراد مسلح ناشناسی به یک ساختمان متروکه در حوالی پایگاه مقاومت بسیج شلیک شده و در پی آن تا دقایقی، صدای شلیک شنیده می شد. 

محل اصابت گلوله های ر پ گ، در جاده ی دیزج منتهی به لورزینی و گیسیان بوده است. 
هجوم به پایگاه بسیج از سوی این نیروهای کردی، تاکنون از سوی حزب دموکرات کردستان ایران تایید نشده است. 

روستای دیزج مرگور با وجود بیش از ۱۵۰۰ خانوار و جمعیتی چندهزار نفره، از پرجمعیت ترین مراکز روستایی ارومیه میباشد.

کشته‌شدن یک عضو بومی بسیج در مرگور ارومیه

یکی دیگر از اعضای بومی سازمان بسیج در یکی از روستاهای مناطق مرزی ارومیه توسط افراد مسلح ناشناسی کشته شد.
به گزارش ماف نیوز، ساعت ۱۰ امشب ۲۹ شهریورماه سال ۱۳۹۴ خورشیدی، یکی از اعضای مسلح سازمان بسیج در روستای دیزج مرگور ارومیه به نام “حسین پوری” معروف به حسین بریوان، از سوی افراد مسلح ناشناسی مورد سوء قصد قرار گرفته و جان خود را از دست داد.
خبرنگار ماف نیوز در ارومیه با تایید این خبر گفت: وی که اصالتا از اهالی روستای فلکان بوده و از ۱۰ سال پیش ساکن محله‌ی “خیری‌آباد” روستای دیزج مرگور ارومیه بود، امشب، در حمله‌ی افراد ناشناسی جلوی درب خانه‌ی خود در این روستا کشته شد.
در این گزارش آمده است: افراد مسلح ناشناس، بعد از شلیک به سمت وی، این عضو فعال و مسلح سازمان بسیج را به قتل رسانده و از محل متواری شده‌اند.
پیشتر این فرد از سوی نیروی انتظامی شهرستان به اتهام سرقت از انبار مهمات “تیپ زیوه” بازداشت شده اما با وساطت سپاه پاسداران، آزاد گردیده بود.
در ماههای اخیر و بعد از حضور چریکهای حزب دمُکرات در مناطق مرزی ارومیه و اشنویه، چندین بار به این فرد هشدار داده شده بود که به آزار و اذیت مردم منطقه پایان دهد اما وی به اذیت مردم و بالاخص کولبران و ضدیت با احزاب کُردی پایان نداده بود.
پیشتر و در روز سه‌شنبه ۲۰ مردادماه سال ۱۳۹۴ خورشیدی هم یکی از سرکردگان بسیجی به نام “تیجر مزدگیر” از اهالی روستای “انبی” در منطقه‌ی مرگور ارومیه از سوی افراد مسلح ناشناسی کشته شده بود.
شب ۴ شهریورماه سال ۱۳۹۴ خورشیدی نیز “حسن علی‌پور” از اعضای ستاد خبری اداره‌ی اطلاعات در شهرستان بوکان از سوی افراد مسلح ناشناسی مورد سوء قصد قرار گرفته و جان باخته بود.
تاکنون مسئولیت این حملات را هیچ فرد، گروه و یا سازمانی بر عهده نگرفته است.

تعليقات