آمار تلفات سپاه در کردستان به ۱۷۵ تن رسید

طبق آمار مرکز دموکراسی‌ و حقوق بشر کردستان، در درگیری‌های چند روز اخیر در شهرها و روستاهای کردستان، دست کم‌ ۱۷۵ نفر از اعضای سپاه پاسداران حکومت اسلامی ایران به دست پیشمرگان کرد کشته و یا زخمی شد‌ەاند.
به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، این درگیریها از تاریخ ١٨ خرداد تا روز گذشته روز ۶ تیر ماه سال ۱۳۹۵ خورشیدی شکل گرفته و طی آن دست کم، ۱۷۵ تن از اعضای سپاه کشته و یا زخمی شده اند و حزب دموکرات کردستان ایران هم گفته است: ۹ تن از پیشمرگانشان «شهید» شده اند
طبق اطلاع مرکز آمار ماف نیوز، طی ۵ عملیات و درگیری مشخصا ۶۱ تن از اعضای سپاه پاسداران در مناطق کردستان جان خود را از دست داده و ۱۱۴ تن هم زخمی شده اند.
در درگیری روستای «قره سقل» از توابع شهرستان اشنویه، دست کم ۲۷ پاسدار کشته و بیش از ۴۳ تن زخمی شده اند.
در شهرستان پیرانشهر هم در حدفاصل روستای سرکانی و جلدیان ۶ تن از این نیروها کشته و بیش از ۱۵ تن زخمی شده اند. این نبرد یک روز بعد از نبرد اشنویه روی داد.
در درگیریهایی در شهرستان مهاباد هم سه تن زخمی شده اند.
در درگیری مریوان و سروآباد ۱۵ تن از اعضای سپاه کشته و ۵۳ تن زخمی شده اند.
 ٥تن از اعضای سپاه پاسداران حکومت اسلامی ایران در جریان هجوم پیشمرگان کرد به دو ماشین گروه ضربت این ارگان در اطراف شهرستان شمشیر از توابع شهر پاوه، کشته شدند.
روز یکشنبه ۶ تیرماه هم در روستای «خوشه دره» از توابع سرشیو سقز هشت تن از نظامیان سپاه از جمله یک سرهنگ کشته شدند.
حکومت اسلامی ایران تاکنون بیش از ۸۰ درصد کشته شدگان این درگیریها را تحت عنوان «شهدای مدافعین حرم در سوریه» تشییع کرده و تنها اعتراف به بخشی از کشته های خود از خود نیروهای کردی کرده است.

تعليقات