احضار کاک حسن امینی به وزارت اطلاعات در پی اعتراض به اعدام زندانیان عقیدتی اهل سنت

احضار کاک حسن امینی به وزارت اطلاعات در پی اعتراض به اعدام زندانیان عقیدتی اهل سنت
به گزارش فعالان حقوق بشر کرد در پی انتشار بیانیه حاکم شرع اهل سنت کردستان کاک حسن امینی در اعتراض به اعدام دسته جمعی ۲۲ زندانی عقیدتی اهل سنت صبح امروز کاک حسن امینی حاکم شرع مردمی کردستان به وزارت اطلاعات احضار شد.
پس از اعدام زندانیان کرد اهل سنت در زندان رجائی شهر، کاک حسن امینی برای اعلام هم دردی و تسلیت به خانواده اعدام شدگان به خانه آنها رفت. این حرکت باعث شده است که اداره اطلاعات استان کردستان روز گذشته او را احضار نماید اما وی نتوانست دیروز به اداره اطلاعات مراجعه نماید.
این منبع  حقوق بشری کرد افزود: اما امروز اداره  اطلاعات بار دیگر وی را احضار کرده و آقای امینی با مراجعه به اداره اطلاعات سنندج  تا ظهر روز شنبه ۱۶ مرداد تحت بازجویی قرار گرفت.

لازم به ذکر است فعالان مدنی، سیاسی و مذهبی ایران هم صدا اعدام  ۲۲ زندانی عقیدتی اهل سنت که صبح سه شنبه ۱۲ مرداد به طور دسته جمعی اعدام شدند  محکوم نمودند. در ضمن رژیم بدون اجازه خانواده های آنها اجساد اعدام شدگان را در بهشت زهرای تهران دفن نموده است.
علاوه بر فعالین مدنی و سیاسی ایرانی کمیساری عالی حقوق بشر رعد حسین و نهادهای حقوق بشری جهانی این اعدام ها را محکوم نمودند

منبع: سایت کردانە

تعليقات