محمد عبدالهی زندانی سیاسی کُرد اعدام شد

محمد عبدالهی زندانی سیاسی کُرد به همراه پنج زندانی دیگر در زندان ارومیه از طریق چوبه دار اعدم شد.
به گزارش کانون مدافعان حقوق بشر کردستان، زندانی سیاسی کُرد «محمد عبدالهی» که همراه پنج زندانی دیگر با اتهامات مربوط به مواد مخدر صبح دیروز دوشنبه ۱۸ مردادماه جهت اجرای حکم اعدام به سلو‌های انفرادی این زندان منتقل شده بودند، سحرگاه امروز سه‌شنبه حکم اعدام این زندانی سیاسی و پنج تن دیگر به اجرا در آمد.
یکی از اعضای خانواده این زندانی سیاسی کُرد ، ضمن تایید این خبر به کانون مدافعان حقوق بشر کردستان گفت که سحرگاه امروز حکم اعدام این زندانی سیاسی کُرد و دیگر زندانیان به اجرا در آمده است و این زندانیان از طریق چوبه دار اعدام شدەاند.
اسامی پنج زندانی دیگر که به اتهام مربوط به مواد مخدر اعدام شدند عبارت است از «کامران پورفت اهل پیرانشر، توحید پورمهدی اهل ارومیه، امیر عزیز، جهانگیر رضوی زاده اهل ارومیه و جبرئیل کنعانی اهل ارومیه»
گفتنی است که مصطفی احمدیان وکیل محمد عبدالهی زندانی سیاسی قبلا طی مصاحبەی با کانون مدافعان حقوق بشر کردستان از بی عدالتی و نقض قانون در پرونده موکلش خبر داده بود.
وی همچنین از مقامات مسئول درخواست کرده بود که اجرای حکم اعدام این زندانی سیاسی کُرد را متوقف و یا به تاخیر بیاندازند تا روند اعاده دادرسی تکمیل شود.
محمد عبدالهی روز ۴ فروردین ماه سال ۱۳۸۹ ساعت ۱۲ شب در منطقه‌ مسکونی ” باغ شایگان ” با تیراندازی مستقیم نیروهای حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران زخمی و پس از آن بازداشت شد. نیروهای حفاظت سپاه همان شب او را به یکی از بیمارستان های نظامی سپاه در ارومیه منتقل کردند و بعد از چند ساعت بستری شدن به بازداشتگاه حفاظت اطلاعات سپاه در شهر ارومیه انتقال دادند.»
این زندانی کرد ۳۵ ساله، متاهل و شهروند ساکن شهر بوکان است، وی به اتهام محاربه از طریق همکاری با « کومله » ، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب مهاباد، به اعدام محکوم شد. این حکم روز یک شنبه ۱۴ فرودین ماه سال ۹۳ به صورت رسمی از سوی دایره اجرای احکام زندان مهاباد به او ابلاغ شده است. در همان سال یعنی سال ۱٣۹٣، این حکم از سوی دیوان عالی کشور تایید و قطعی شد.

تعليقات