ABD - Başkan adayından 'Kürdistan' sözü

Amerika Birleşik Devletleri'nin (ABD) 2016 yılı başkanlık seçimleri için adaylardan biri olan Senatör Rand Paul, “Ben Kürdistan için yeni sınırlar çizeceğim ve onlara yeni bir ülkenin sözünü veriyorum” dedi.
 

Breitbart News’e konuşan Cumhuriyetçi Parti üyesi Rand Paul, ABD'nin bugüne kadar verdiği desteğin yeterli olmadığını, Kürtler'in IŞİD karşısında daha fazla silahlandırılmaları gerektiğini söyledi.

“Kürtler'in en iyi savaşçılar olduğunu” ifade eden Paul, “Kürtler için gönderilen silahlar önce Bağdat’a ulaşıyor, burada hortumlandıktan sonra geri kalanlar Kürtler’e gidiyor. Bu da ihtiyaç duydukları şey değil. Silahlar direkt olarak ulaştırılmalı” diye konuştu. 

Kürt milletine kendi devletlerini kurma imkanının da tanınması gerektiğini vurgulayan Senatör Rand Paul, şunları belirtti:
“Kürtler’e, radikal cihatçılara karşı savunmak için kendi ülkelerinin verilmesi gerekiyor. Ancak ben bir adım daha ileri gideceğim. Ben, Kürdistan için yeni sınırlar çizeceğim ve onlara yeni bir ülkenin sözünü veriyorum.
İnanıyorum ki eğer onlara kendi ülkelerini vaadedersek ölümüne savaşırlar. Bunu söylemek elbette gerçekleştirmekten daha kolay. Çünkü yeni bir ülkenin sınırlarını çizmek için Türkiye, Irak ve Suriye’den toprak alınması gerekecek.”
Paul demecinde, IŞİD’e karşı kara harekatı yapılması gerektiğini de kaydetti. 

ABD Senatörü Ted Cruz da, Şubat ayının başlarında ABC televizyonunda yayınlanan “Bu Hafta (This Week) “ adlı programda, şöyle demişti:

“Amerikan birliklerinin Irak’ta IŞİD’e karşı kara harekâtına girişmesi gerektiğine inanmıyorum. Biz zaten orada savaşan birliklere sahibiz. Onlar Kürtler'dir. Peşmergeler eğitimli ve etkili savaşçılardır.” 

Bir diğer Başkan adayı Senatör Lindsey Graham ise, Kürtler'in silahlandırılmasının yanısıra, 10 bin Amerikan askerinin IŞİD ile savaş için görevlendirilmesi çağrısında bulunmuştu. 

Rudaw

تعليقات