– تلاش جمهوری اسلامی برای ترور یکی از مخالفان خود در دانمارک

– تلاش جمهوری اسلامی برای ترور یکی از مخالفان خود در دانمارک.

دانمارک سفیر خود را از تهران فراخواند و اعلام کرد که جمهوری اسلامی قصد ترو یکی از فعالان عرب اهوازی را در خاک ما بە انجام میرساند.
سرویس امنیتی دانمارک نیز گفته است که پلیس این کشور یک فرد ایرانی‌تبار را به اتهام همکاری با جمهوری اسلامی و تلاش برای حمله تروریستی بازداشت کرده است. به گفته رییس سرویس امنیتی دانمارک: « این فرد که گذرنامه نروژی دارد مظنون به تلاش برای حمله به یکی از سران «جنبش الاحواز» در دانمارک است».
به گفته نخست وزیر دانمارک: ««غیرقابل قبول است که ایران یا سایر کشورهای خارجی برنامه داشته باشند تا در خاک دانمارک دست به ترور بزنند. انجام اقدامات بیشتر علیه ایران را در اتحادیه اروپا مطرح خواهد شد».
سرویس اطلاعاتی دانمارک دیروز اعلام کرد که هدف این طرح تروریستی، «حبیب جبر»، فعال عرب ایرانی بوده است که در دانمارک زندگی می‌کند.
جمهوری اسلامی پیشتر نسبت به حضور اعضای گروه «جنبش الاحواز» در خاک دانمارک پس از حمله به یک رژه نظامی در اهواز اعتراض کرده بود.
در جریان حمله به رژه نظامی روز ۳۱ شهریور شهر اهواز دستکم ۲۴ نفر کشته شدند. داعش رسما مسئولیت این حمله را به عهده گرفت ولی مقامات جمهوری اسلامی گروه «جنبش الاحواز» زا در این میان متهم اصلی دانستند.

تعليقات