طرح کودتای قاسم سلیمانی فرمانده سپاه تروریستی قدس ایران در شهرکرکوک.

طرح کودتای قاسم سلیمانی فرمانده سپاه تروریستی قدس ایران در شهرکرکوک با شکست مواجه شده است . سلیمانی درصدد بوده که باهمکاری برخی از گروههای کورد همپیمان خود وهمچنین گروه های مخالف دیگر، استاندارکرکوک" نجم الدین کریم" را ربودە و او را تحت شکنجە قرار دهند.
طرح کودتای قاسم سلیمانی فرمانده سپاه تروریستی قدس ایران در شهرکرکوک با شکست مواجه شده است . به گفته این منابع، سلیمانی درصدد بوده که باهمکاری برخی از گروههای کورد همپیمان خود وهمچنین گروه های مخالف دیگر، استاندار کرکوک را بربایند و او را تحت شکنجە قرار دهند تا از همە پرسی در شهر کرکوک دست بردارد وسپس فرد مورد نظر خود را جایگزین کند .
این منابع در ادامه می گویند ، سلیمانی درصدد بوده تا رفراندوم استقلال کوردستان را به درگیری بکشاند . وی همچنین به موصل سفر کرده بود وبا سران حشدالشعبی وهمچنین گروه های شبه نظامی مسیحی دیدار داشته واز آن ها در خواست کرده بود که با رفراندوم در شهر نینوی مخالفت کنند ومانع آن شوند که ظاهرا طرح وی با شکست مواجه می شود.در همین زمینه، دکتر صالح عمر عیسی – استاد علوم سیاسی دانشگاه صلاح الدین اربیل عراق نیز طرح کودتای قاسم سلیمانی فرمانده سپاه تروریستی قدس ایران در شهرکرکوک را تایید کرد وشامگاه دوشنبه در ویژه برنامه همه پرسی استقلال اقلیم کردستان در شبکه جهانی کلمه گفت: قاسم سلیمانی چند روز قبل در کرکوک بوده وبا برخی از اعضای حزب اتحادیه میهنی گفتگوهایی را هم داشتند . این فعال سیاسی کرد می گوید ، سلیمانی درآنجا برنامه ای را با همکاری آن ها داشته که استاندار کرکوک را برکنار کنند واستاندار مورد نظر خودرا جایگزین کنند تا علیه رفرنداوم موضع اتحاذ کنند .وی می گوید، خوشبختانه در خود اتحادیه میهنی این طرح "شبه کودتا" خنثی شد ودیدیم که امروز در کرکوک هیچ مشکلی پیش نیامد .
نجم الدین کریم

دکتر صالح عمر عیسی در ادامه همچنین نسبت به اینکه آیا شببه نظامیان حشدالشعبی توان به زانو درآورد کردها را دارد می گوید، نظام صدام حسین باتوجه به اینکه قدرتمند ترین نیروی منطقه را داشت نتوانست کردها را تسلیم کند ، داعش که همه دنیا ازآن ها وحشت داشتند، در جنگ زمینی نتوانست که کردها را شکست دهد ،مطمئن باشيد كه حشد الشعبى هم چنین قدرتی را ندارد.
از دیگر سو ، "ناظم دباغ" نماینده‌ی اقلیم کردستان عراق در ایران فاش کرد که مسعود بارزانى اخیرا پیشنهاد قاسم سلیمانی ، فرمانده سپاه قدس ایران، براى توقف همه پرسى استقلال را رد کرد.
ناظم دباغ درباره‌ی سفر سلیمانی به کردستان در گفتگویى با وبسایت "انصاف نیوز " گفته که سلیمانى با مسئولان اقلیم پیش از همه‌پرسی مذاکره داشته و موضوع عدم انجام رفراندوم و میانجیگرى بین بغداد و اربیل را پیشنهاد کرده بود.
دباغ در ادامه اظهاراتش گفته: دیدار قاسم سلیمانی از اربیل و سلیمانیه بود و پس از آن اتفاقی ندیدیم.
این گزارش در حالیست هفته گذشته وبسایت المانیتوربه نقل از منابع نزدیک به اتحادیه میهنى کردستان عراق فاش کرد که قاسم سلیمانى کردهاى عراق را به حمله توسط حشد شعبى در صورت برگزارى رفراندوم استقلال تهدید کرده است.
بنا به اظهارات این منابع ،سلیمانى طى ملاقاتى با مقامات اتحادیه میهنی هشدار داده است:"تاکنون مانع حمله حشد‌الشعبی به شما بودیم اما من دیگر این کار را انجام نخواهم داد."
این منابع از قاسم سلیمانی نقل کرده‌اند که او کوردها را به سرنوشت شهر مندلى که در آن نیروهای ایرانی رئیس کورد شورای شهر مذكور را مجبور کردند از سمتش کناره گیری کند.، تهدید کرد.
منابع کرد مى گویند ، سلیمانى به مقامات اتحادیه میهنى کردستان گفته است: «فقط به ماجرای مندلی نگاه کنید که چه اتفاقی آنجا افتاد. این آغاز ماجراست».

نیکی هیلی جمهوری اسلامی ایران در اقدامی با شکستن قوانین بین المللی بە دنیا آمد 
کلمە

تعليقات