نچیروان بارزانی: امسال همه پرسی در اقلیم کوردستان انجام خواهد گرفت

نچیروان بارزانی: امسال همه پرسی در اقلیم کوردستان انجام خواهد گرفت

نچیروان بارزانی: نخست وزیر اقلیم کوردستان امسال همه پرسی  در اقلیم کوردستان انجام خواهد گرفت، و حاظر هستیم پادگان نظامی آمریکا هم در اقلیم کوردستان افتتاح شود. 
نچیروان بارزانی در دیداری با روزنامه " فیلادلفیا اینکوایرری" آمریکایی اشاره به این مساله داشت، که برگذاری همه پرسی ( رفراندوم) مهم است که جامعه جهانی بداند که مردم اقلیم کوردستان چه انتخابی خواهند داشت، تشکیل کشور مستقل کوردستان یا ماندن با عراق؟.
نخست وزیر اقلیم کوردستان میگوید، اربیل ( هولیر ) میخواهد از طریق گفتگو و دیالگ مشکل خود را با بغداد حل بکند و با درک دو طرف از هم جدا شوند، اما مخفی نمی کند که تا به الان نشست ها در آن مورد به نتیجه ای جدی نرسیده است. 
نچیروان بارزانی در همان حال میگوید: نتیجه همه پرسی به این معنا نیست که مستقیم اعلام استقلال می کنیم ما میخواهیم انتخاب ملت کورد را به جامعه بین الملالی نشان دهیم.
در باره وظعیت عراق، نچیروان بارزانی میگوید: در میانه دو سال و نیم گذشته تغییرات بزرگی در عراق به وجود آمده، عراق دیگر آن کشور قبل از آمدن داعش نیست. 
در رابطه با این همه پرسی با ترکیه، نچیروان بارزانی میگوید تا  بە حال رسمی موضوع استقلال کوردستان را با ترکیه درمیان نگذاشته ایم، به باور ما مسئولین ترکیه حاظر هستند به این موضوع گوش فرا دهند..
در قسمت دیگر این دیدار، وزیر اقلیم کردستان: به پادگان نظامی آمریکا در اقلیم کردستان اشاره کرد و اظهار کرد، اگر آمریکا به ایجاد پادگان نظامی در کوردستان نیاز داشته باشد، از آن استقبال خواهیم کرد.
و در پایان اظهار داشتند'' اگر آمریکا یک عراق متحد بخواهد، باید گفت که این کشور در واقع آثاری از آن باقی نمانده است. و اما اگه آمریکا آرامی میخواهد در منطقه باید خواست ملت کورد را نادیده نگیرد و از این مضوع مهم همه پرسی در کوردستان حمایت بکند.

تعليقات