دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا: می‌خواهم فعالیت ایران را در عراق زیر نظر داشته باشم.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در یک گفت‌وگوی تلویزیونی که روز یکشنبه ۱۴ بهمن پخش شد، اعلام کرد حضور نظامی آمریکا در عراق جهت نظارت بر فعالیت‌های ایران ادامه خواهد داشت.


رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌اس، گفت، “یکی از دلایلی که می‌خواهم این حضور ادامه یابد این است که کمی هم بر ایران نظارت داشته باشیم، چون ایران یک مشکل واقعی است.”
ترامپ در پاسخ به این پرسش که آیا این به معنای آن است که ایالات متحده بتواند امکان حمله نظامی به ایران را داشته باشد گفت، “خیر، زیرا که می‌خواهم ایران را بە خوبی زیر نظر داشته باشم”.
ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد بە عنوان اولین مقام رسمی این کشور روز دوشنبه ۱۵ بهمن ماه، بە سخنان دونالد ترامپ در مورد ادامە حضور نظامی آمریکایی‌ها در عراق واکنش نشان داد.
ایرج مسجدی در مورد مخالفت آمریکا با گروههای نظامی تشکیل دهنده حشدالشعبی گفت: ” ایشان(ترامپ )بیخود می‌کنند همچنین حرفی می‌زنند. حشدالشعبی جزء قوات مسلحه عراق هست و مربوط بە کشور عراق است.
هرگونه تصمیم‌گیری مربوط بە عراق است و جزء نیروهای مصلح قانونی این کشور محسوب می‌شود.” وی گفت: “بە نظر من اصلاً اجازه ندارند راجع بە این مسائل دخالت کنند و بە آنها ربطی ندارد.”

تعليقات