آمریکاییها تاکید کردند که باید پیشمرگه و ارتش عراق در حومه کرکوک مستقر شوند.

نماینده جنبش ترکمن خواستار دور شدن نیروهای پیشمرگه و حشد شعبی از کرکوک و حومه آن شده بود اما آمریکاییها در پاسخ به این نماینده اعلام کرده بودند نباید نیروهای پیشمرگه با حشد شعبی مقایسه شود


روز پنجشنبه در سفارتخانه آمریکا در بغداد نشست ویژه ای در مورد کرکوک با اقلیتهای این شهر برگزار شد آمریکاییها تاکید کردند که باید پیشمرگه و ارتش عراق در حومه کرکوک مستقر شوند و نیروهای حشد شعبی از این شهر بیرون رانده شوند.
در این نشست که بمدت دو ساعت و نیم طول کشید نماینده جنبش ترکمن خواستار دور شدن نیروهای پیشمرگه و حشد شعبی از کرکوک و حومه آن شده بود اما آمریکاییها در پاسخ به این نماینده اعلام کرده بودند نباید نیروهای پیشمرگه با حشد شعبی مقایسه شود بلکه باید پیشمرگه و ارتش عراق در حومه کرکوک مستقر شوند.
بنا به گزارشها، آمریکاییها از پیشنهاد نمایندگان کورد برای استقرار نیروهای پیشمرگه و ارتش عراق در حومه شهر استقبال کرده اند علاوه بر این از نظر آمریکاییها باید نیروهای ضد ترور از کرکوک خارج و نیروهای پلیس فدرال و نیروهای امنیتی از اقلیتهای کرکوک جای بگیرند.
آمریکاییها ضمن اشاره به قاچاق نفت کرکوک تاکید نموده است که اگر این قاچاق ادامه داشته باشد آمریکا عراق را مورد تحریم قرار خواهد داد.

تعليقات