واکنش پمپئو به ادعای یکی از مقامات ایران در خصوص تنگه هرمز

واکنش پمپئو به ادعای یکی از مقامات ایران در خصوص تنگه هرمز

وزیر خارجه آمریکا به اظهارات یک مقام ایرانی در خصوص اینکه تنگه هرمز تحت کنترل ایران است واکنش نشان داد و این موضوع را رد کرد.

یک روز بعد از ادعای یکی از مقامات حکومت ایران که اعلام داشته بود ایران کنترل تنگه هرمز را در اختیار دارد مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا واکنش نشان داد و گفت تنگه هرمز بخشی از یک آبراه بین المللی محسوب میشود و کنترل آن در دست ایران نیست.

مایک پمپئو دوشنبه شب در توئیتی نوشت: جمهوری اسلامی ایران تنگه هرمز را کنترل نمی‌کند. تنگه هرمز یک آبراه بین المللی است. ایالات متحده با همکاری شرکای خود در راستای تضمین آزادی کشتیرانی و تردد آزاد تجاری در آب های بین المللی ادامه خواهد داد.

تنگه هرمز یک گذرگاه عمده برای تجارت نفت به شمار می رود به طوری که حدود 20 درصد نفت خامی که از مسیر آبراه‌های جهان معامله می شود، از این تنگه عبور می کند.

شایان ذکر است که دیروز علیرضا تنگسیری فرمانده جدید نیروی دریایی سپاه اعلام کرده بود که حضور نیروهای خارجی در خلیج فارس و دریای عمان به دقت رصد میشود و از آمادگی نیروهای دریایی ارتش و سپاه در خلیج فارس خبر داده بود وی در ادامه تاکید کرده بود که تنگه هرمز به طور کامل تحت کنترل آنها قرار دارد

تعليقات