آنهای کە کرکوک-کوردستان را دو دستی تحویل حیدر عبادی و قاسم سلیمانی داداند:

آنهای کە کرکوک-کوردستان را دو دستی تحویل حیدر عبادی و قاسم سلیمانی داداند:
هیرو ابراهیم
پاول طلبانی
لاهور جنگی
آسو مامند.
آلا طلبانی
تشکر و تقدیر نیروهای حشد شعبی از پاول طالبانی
با عقب نشینی برخی از نیروهای اتحادیه میهنی کوردستان از کرکوک و اشغال این شهر، نیروهای حشد شعبی در شبکه‌های اجتماعی از پاول طالبانی بخاطر خدمتی که به این نیروهای کردند تشکر و تقدیر کردند.
پیشتر نیز شبه نظامیان عصائب اهل حق نیز با صدور بیانیه‌ای بصورت رسمی از مسئولین اتحادیه میهنی کوردستان بخاطر موضع گیریشان برای حفظ تمامیت ارضی عراق و عقب نشینی نیروهایشان از کرکوک تشکر و تقدیر نمودند.
در چهارچوب توافق برخی از مسئولین اتحادیه میهنی کوردستان با قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و شبه نظامیان حشد شعبی امروز این جناح اتحادیه میهنی کوردستان مواضع خود در کرکوک را ترک و این شهر را به حشد شعبی و همکارانشان یعنی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحویل دادند.
یک رسانه ایرانی: نیروهای بارزانی در کرکوک تنها ماندند
علاوه بر رسانه‌های داخلی کوردستان رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران نیز عقب نشینی اتحادیه میهنی کوردستان را از کرکوک اعلام نمودند.
هر چند که امروز هیرو ابراهیم احمد عضو دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کوردستان مسئولیت جناحی را که از کرکوک عقب نشینی کردند را بر عهده دارد اما وی اعلام نموده است که نیروهای اتحادیه میهنی کوردستان عقب نشینی نکردند و این موضوع کذب و تبلیغات رسانه‌هاست.
از سوی دیگر خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران فارس نیوز نیز عقب نشینی نیروهای اتحادیه میهنی کوردستان را اعلام کرده است این خبرگزاری اظهار کردند که نیروهای اتحادیه میهنی کوردستان نیروهای بارزانی را در کرکوک تنها گذاشتند.
قبلا نیز فرمانده کل نیروهای پیشمرگه طی بیانیه‌ای اعلام نموده بود که برخی از سران اتحادیه میهنی به کوردستان خیانت کردند و کوسرت رسول را تنها گذاشتند.
تشکر و تقدیر نوری مالکی از موضع گیری اتحادیه میهنی کوردستان در مورد کرکوک.
نوری مالکی و آلا طالبانی

نوری مالکی معاون رئیس جمهور عراق تصرف شهر کرکوک را از سوی نیروهای حشد شعبی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با همکاری نیروهای لاهور جنگی و پاول طالبانی را تبریک گفت
نوری مالکی در پیام خود از موضع گیری ملی چند جناح کوردی در عراق علی الخصوص اتحادیه میهنی کوردستان تشکر و تقدیر کرد.
از سوی دیگر مالکی از ارتش، حشد شعبی و از پیشمرگه تشکر کرد بخاطر اینکه از تمامیت ارضی و یکپارچگی عراق دفاع کردند و از پارچه شدن عراق ممانعت کردند.
شایان ذکر است که دیروز یکشنبه برخی از مسئولین اتحادیه میهنی کوردستان با قاسم سلیمانی فرمانده نیروهای سپاه قدس توافق کردند که نیروهای پیشمرگه در کرکوک بدون درگیری مواضع خود در این شهر را ترک کنند و شهر را به نیروهای حشد شعبی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تحویل دهند.





تعليقات