کشتە شدن دختر خردسال کورد مهاجر توسط پلیس بلژیک.

 کشتە شدن دختر خردسال کورد مهاجر توسط پلیس بلژیک.

مقامات بلژیک تایید کرده‌اند دختربچه دو ساله‌ای روز پنج‌شنبه در جریان تعقیب پلیس به دنبال یک کامیون حامل مهاجران کورد تیر خورد و بر اثر جراحات جان باخت.
این کودک خردسال همراه ۳۰ مهاجر دیگر کورد سوار یک کامیون بودند که پلیس برای حدود یک ساعت در جنوب بلژیک آن را تعقیب می‌کرد.

سخنگوی پلیس بلژیک گفته است که هنوز معلوم نیست، شلیک مرگ‌بار به صورت این دختربچه، کار یکی از ماموران پلیس بوده است یا نە؟


مقام قضائی به خبرگزاری فرانسه گفته است: کالبدشکافی روشن کرد که علت مرگ گلوله‌ای بوده که از روی گونه به سر او برخورد کردە است.
این کودک همراه مادرش سوار خودرو بوده است.

پلیس بلژیک می‌گوید تعقیب این کامیون، بامداد پنج‌شنبه اتفاق افتاد. به گفته آنها خودرو برای چندین کیلومتر از دست پلیس فرار کرده است و در نهایت به یک خودرو برخورد میکند و متوقف میشود.
پلیس می‌گوید راننده خودرو برای این‌که شناسایی نشود، از آن بیرون پریده و فرار کرده است و خودرو بدون راننده کم‌کم متوقف شده است.
۱۵ خودرو پلیس و حدود ۳۰ مامور در این تعقیب شرکت داشتند.
آنها معتقدند این خودرو به گروهی از قاچاقچی‌های انسان تعلق دارد.
مقام‌های فرانسوی گفته‌اند خانواده این دختربچه کشته‌شده در یک مرکز مهاجران در گراندسیت در نزدیکی دانکرک فرانسه مقیم بودەاند.
در این کامیون ۳۰ مهاجر پیدا شده‌اند که ۲۶ نفرشان بزرگ‌سال بوده‌اند. آنها الآن در بازداشت پلیس بلژیک اند و بازپرسی از آنها ادامه دارد.

تعليقات